אסור לבשל בשבת מאכל שאיננו מבושל. מקובל לומר ש"כלי שני" איננו מבשל. יחד עם זאת, ישנם דברים שהם "קלי בישול" שמתבשלים גם בכלי שני. (שו"ע שיח,ד,ט), יש שחששו ש"עלי נענע" ותה, הם קלי בישול, ולכן החמירו בכלי שני. מכל מקום בכלי שלישי לרוב הפוסקים אין חשש לבישול ("דלא מצינו אלא שבכלי שני יש דברים המתבשלין וממילא מאחר שאין אנו יודעין יש לאסור כל דבר, ובכלי שלישי לא מצינו" אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן עד). ולכן יש לערות מים מהמיחם לכלי, ומשם לכוס אחרת, הנחשבת כלי שלישי, ובה יש להניח את התיון.
top of page
bottom of page
Comments