בגמרא במסכת שבת (עה,א) אמר רבי יהודה: מי שמסיר את קצוות הבגד, שמקפיד עליהן, חייב משום מכה בפטיש. ("אמר רבי יהודה: האי מאן דשקיל אקופי מגלימי – חייב משום מכה בפטיש, והני מילי – דקפיד עלייהו") וכך פסק הרמב"ם שהסרת הקצוות שעל הבגד, נחשבת לגמר המלאכה שלו, ולכן חייב משום "מכה בפטיש" (שבת פרק י הלכה יח) "... הלוקט יבולת שעל גבי בגדים בידו כגון אלו היבולות שבכלי צמר חייב משום מכה בפטיש, והוא שיקפיד עליהן, אבל אם הסירן דרך עסק הרי זה פטור". פוסקי זמננו נחלקו לגבי הסרת תוויות המחוברת לבגד, כגון תווית שמודפס עליה מחיר הבגד או שם החברה וכדו' , דעת הגרש"ז אויערבך, שאין בזה משום איסור מכה בפטיש, לפי שאין תולים תוויות אלו אלא לאחר גמר עשיית הבגד. ודעת הגר"נ קרליץ שאם אי אפשר ללבוש את הבגד כשהתוויות עליו, יש בכך משום איסור מכה בפטיש.
top of page
פוסטים אחרונים
הצג הכוללשמות השם צריך לנהוג בצורה מכובדת. ולכן אין מזכירים אותם במקום לא מכובד כמו בית הכסא או בית מרחץ. שמות השם בלועזית, לעומת זאת, אין בהם...
60
Comments